close
I Don’t Want to Miss A Thing By Aerosmith

I could stay awake just to hear you breathing
Watch your smile while you are sleeping
While you are far away and dreaming
I could spend my life in this sweet surrender
I could stay lost in this moment forever
Every moment spent with you is a moment I treasure
Don’t want to close my eyes
I don’t want to fall asleep
Cause I’d miss you baby and I don’t want to miss a thing
Cause even when I dream of you
The sweetest dream will never do
I’d still miss you baby
And I don’t want to miss a thing

Lying close to you feeling your heart beating
And I’m wondering what you are dreaming
Wondering if it’s me you are seeing
Then I kiss your eyes
And thank God we’re together
I just want to stay with you in this moment forever
Forever and ever

I don’t want to miss one smile
I don’t want to miss one kiss
I just want to be with you
Right here with you, just like this
I just want to hold you close
Feeling your heart so close to mine
And just stay here in this moment
For all the rest of the time

最近看星光大道的時候,
聽到了參賽者詮釋了這首歌,
再度讓我很感動!

這首歌是電影世界末日的主題曲。
第一次聽到的時候大概是10年前了吧?
還記得那時超愛這首歌的。
在電影院看完電影後,
二話不說就立刻跑去買了CD。
不過不是特愛Heavy搖滾的我,
除了這首歌之外,
Aerosmith的音樂呈現方式對我來說還是會讓我皺起眉頭,
結果每次聽這片CD的時候,
都變成只重複播放這首歌。

念大學的時候還特地把CD帶去美國,
一個人的時候會放來聽。
覺得歌詞雖然寫的簡單,
但意境卻很美。

世界末日也是我第一次跟那時還未成為戀人的小K一起看的第一部電影,
二個人在他宿舍的房間,
我坐在他的椅子上,
他坐在床上,
看著小小的電視。
我沒去注意是否有異樣的氣氛,
反而很沉浸在電影以及最後這首歌當中。
但後來在聽到這首歌,
都會想起那時二個人還是朋友卻帶點曖昧的情愫,
好像是從那部電影慢慢開始的吧?

I don’t want to miss a thing!
我不願錯過….
是阿~ 就算我們最後沒有走在一起,
但我卻不也願意錯過曾經跟他所分享過的所有回憶。
人生最後會是如何,
我無法預料,
但我不願錯過。

arrow
arrow
    全站熱搜

    stdhl 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()